Förening: Brf Svea Artilleri 4
Organisationsnummer:769603-9903
Byggnadstyps: Flerbostadshus
Byggnadsår: 1991
Tomt: Innehas med äganderätt och omfattar en area om 7 623 m2.
Hissar: 11 st
Antal lägenheter: 106
Våningar: 6
Uppvärmning: Bergvärme och Fjärrvärme
Typ av ventilation: Mekanisk frånluftsventilation
Fönster: Isolerglasfönster (2+1 glas).
Ytor: Bostadsarealen uppgår till 8 801 m2, lokalarealen till 1 090 m2. Samtliga ytor är uppgivna av tidigare fastighetsägare och ej uppmätta vid ombildningen.

Byggnadsteknisk information
Byggnaden är uppförd med bärande stomme på pålad grund då undergrunden utgörs av lermark. Ytterväggarna är så kallade utfackningsväggar, vilket innebär att de ej är bärande. Utfackningsväggarna utgörs av putsade fasadelement. Trappor och balkongplattor är prefabricerade

Allmänt
Brf Svea Artilleri 4 bildades 2001. Fastigheten om 6st bostadshus omfattar adresserna Bo Bergmans Gata 3-11 samt 12-14, Jungfrugatan 70 och Starrängsringen 1-17. I föreningen finns 106st lägenheter, varav 13 lägenheter upplåtes med hyresrätt samt 8st lokaler. Brf Svea Artilleri är en äkta bostadsrättsförening.

Renoveringar & underhåll
2012/2013 målades trapphusen om.
2014 renoverades hissar.
2016 Ytterdörrar har fått automatisk dörröppning
2017 Målning av taket 2017
2016 / 2017 Byte av badrumsfönster i vissa lägenheter
2018 Renovering av garage
2018 Renovering av hyreslägenheter

2021 Installation av nya tvättmaskiner, torktumlare, torkskåp

2021 Installation av bergvärme

Internet, TV och Telefoni
Ansluten till ComHem kabelnät: Fast installerad bredbandsanslutning om 1000 Mbit från Ownit, ingår i avgiften.

Gemensamma utrymmen
Två tvättstugor finns i föreningen (Starrängsringen 13 samt Bo Bergmans gata 14) med ca 6 maskiner, 2 grovtvätt, 3 torktumlare och 3 torkskåp.

Garage & parkering
Det finns 50 st garageplatser och 5 MC-platser. För närvarande är det kö. För mantalsskrivna i stadsdelen gäller boendeparkering kostar 1100 kr.

Återvinningsrum
Wellpapp, färgat och ofärgat glas, batterier samt mindre grovsopor i kärl. Vidare finns två behållare för plast och plåt.

Förråd
Alla lägenheter har ett förråd som ingår i hyran. Flertalet har sitt förråd i lägenheten (där en del gjort om det till ett sovrum/kontor). Några har förrådet utanför. Extra förråd finns att hyra utifrån en kölista. För närvarande är det kö.

Starrbäcksängen är ett modernt, lugnt och barnvänligt område beläget på Gärdes sidan ovanför Valhallavägen. Nära till all service i Fältöversten samt T-t-banestationerna Stadion (uppgång Valhallavägen) eller Karlaplan (uppgång Tessinparken). Även närhet till många busslinjer på Valhallavägen.

Området är fint beläget vid en vacker, lugn park med fontän. Sommartid finns en grillplats, boulebana och utemöbler att fritt disponera i parken. SATS sportsclub finns i närheten sedan 2006. Matvaruaffär runt hörnet.

Ladda ned

Icon representing an icon